Monday 6 April 2009

karangan deskriptif

Guru kamu telah membawa kamu dan rakan-rakan sedarjahkamu ke Roda Raksasa Singapura .Gambarkan pengalamandan perasaankamu sewaktu disana.


Suria muda memancar sinarnya,aku dan rakan-rakan turun dari bas.Kami jalan menuju roda raksasa singapura.Rasa gembira dan syukur berbunga di lubuk hatiku.Cuaca pada hari itu sungguh panas.Walaupun cuaca terlalu panas namun kami tidak terasa kerana kami terlalu gembira

Sambil beratur untuk menaiki roda raksasa itu,aku terdengar bisikan bisikan pelancong yang sungguh ghairah.Apabila menaiki roda raksasa itu aku terasa jantungku bergoncang bagaikan mahu memecahkan rangka dadanya tetapi selepas aku rasa selesah aku mula bejalan-jalan did dalam kabin itu.

Di dalam kabin itu aku dapat lihat 2 durian besar atu lebih dikenali sebagai esplanade,orang-orang dan kenderaan-kenderaan di bawah lihat seperti semut yang riuh rendah.Selepas habis satu pusingan kami pun pulang.

No comments:

Post a Comment